Over Morphing Creativity

Na zo'n 20 jaar dienst bij twee van Vlaanderen's gekende industriële bedrijven - BARCO en Bekaert - besloot ik in 2009 een andere uitdaging na te streven : het opstarten van een eigen zaak. En hoewel ik de laatste jaren bij Bekaert met vele markten en toepassingen in aanraking kwam, koos ik uiteindelijk iets te doen in de richting van mijn grote hobby en passie : sport.

Sport is bij ons thuis van jongs af aan met de lepel meegegeven, en op die manier heb ik tijdens mijn leven zeer uitlopende sporten beoefend op recreatieve manier (inclusief wedstrijden).

Laatste jaren lag de focus vooral op het sportschieten, triatlon en atletiek.

Wat atletiek betreft, heb ik ondertussen een VTS trainersdiploma op zak als initiator wat goed van pas komt als jeugdtrainer bij de atletiekclub AZW.

Triatlon - waar ik van jongs af aan naar opkeek en later vooral naar de grote namen en leeftijdsgenoten Marc Herremans en Luc Van Lierde - werd eind 2006 mijn uitdaging. Ik sloot mij aan bij de Ironmanagers2008 waarvan de leden als specifieke uitdaging hebben, het doen van een Ironman na een degelijk begeleide voorbereiding. 2 Jaar later finishte ik de Ford Florida IRONMAN 2008. Meer over dit sportief avontuur kun je nog nalezen op de blog www.bloggen.be/patrickhermans

Maar vermits triatlon veel tijd vraagt om de 3 disciplines te trainen, is dit moeilijk te combineren met een eigen zaak waar ik sinds februari 2010 voltijds mee begonnen ben. Dus (voorlopig) heb ik triatlon stil gelegd.

Nu wat over het bedrijf.

Morphing Creativity is een ongewone naam voor een bedrijf actief in het sportschieten. Daarom eerst een verduidelijking en 2 definities volgens Wikipedia :

Morphing is a special effect in motion pictures and animations that changes (or morphs) one image into another through a seamless transition.
Creativity is a mental process involving the discovery of new ideas or concepts, or new associations of the existing ideas or concepts, fueled by the process of either conscious or unconscious insight.

Vermits het omschakelen van een schietstand van papieren kaarten naar elektronische doelen best omschreven kan worden als het transformeren of "morphing", leek me dit helemaal geen slechte benaming.

Ook het uitrusten van bestaande schietstanden met elektronische doelen, vraagt de nodige "creativity". Het 2de deel van de naam. Maar met creativiteit zijn er mooie resultaten te boeken zoals de eerste realisaties ondertussen laten zien.

Tot slot wil ik ook een bijdrage leveren aan een toekomst voor het sportschieten en dit zowel wat de - op dit ogenblik - meest beoefende disciplines zijn (ISSF) maar ook andere sporten waarin sportschieten gecombineerd wordt met bijvoorbeeld lopen, mountainbike of oriëntatie-lopen.

Een hele boterham, maar een interessante uitdaging.

Patrick Hermans

Nieuw in het aanbod: Ammo-Up. Of hoe houden we de schietstand proper


lees meer >

zondag 29 mei - biatlon-orientatielopen Sint-Truiden


lees meer >

IWA 2011, Nürnberg


lees meer >

Beste wensen voor 2011 !!!


lees meer >

nieuwe producten

Morphing Creativity heeft nieuwe producten ...


lees meer >

site by tales.be